söndag 10 februari 2013

Jobbar vidare 

Bra att jag inte skissade upp det främre motivet då idén
förändrades något efter en god natts sömn ;)

Innan jag jobbar vidare med bakgrunden..skissar jag upp
det motiv som ska vara i förgrunden..Tavlans idé ;)

Klipper ut motivet för att använda den vänstra delen som schablon

Innanför schablonens kanter målar jag svagt med vit färg
och kan då skrapa bort den färg som är i motivet.
Det blir annars att underliggande färg blandar sig med det jag nu ska måla.

Här har jag börjat lägga på den färg som ska vara..blandar sig inte allt för mycket...
Man kan nu låta tavlan torka några dagar för att underlätta..
men jag vill jobba vidare.

Har nu gjort likadant med de andra figurerna som ska vara i bilden..
och fortsätter lägga på färg som en grund.
Bra att nu ha en ram att kolla in om allt tycks stämma,
 se att inget hamnar utanför när inramningen blir permanent...
och kan vara motiverande att fortsätta ;)

Slutresultatet ;)
Med några förändringar, vitsippor och att ha gått över hela målningen
 en sista gång känner jag mig nöjd.

Köp lite färger och fundera ut en idé
sedan är det till att prova.
;)







Inga kommentarer: