fredag 22 februari 2013

Efter ett älskat foto

Har tänkt mig att använda detta foto till en ny tavla.
Foto taget i min trädgård 2012..växthuset är renoverat och spaljestaketet är snart klar.
Vintern är lång så sådana tavlor 
gör resan mot våren lite behagligare ;)
Kommer här att lägga ut tavlans förlopp
 (som tidigare tavlor)

Första steget
..började med att grunda delar av motivet med  svagt svart. (olja)
Lade sedan på färgnyanser och lite vitt för att markera solbelysta partier.
Nu vet jag bättre om det är värt att fortsätta och provar som vanligt med ramen ;)
------
Hej å hopp
Tyckte inte det stämde så jag kapade ner motivet.
Såhär kan det bli ibland men det gör ju inget, det får bli en skogsbacke istället.
Enkelt att kapa ner då duken är limmad på en mjukboardskiva,
tog fram sågen bara ;)
-----
Fortsätter ;)
Har ju alltid gillat vitsippor å tallar så vadå !?
Men på den här kanske det dyker upp en katt
eller nått ;)
-----
Det blev en vy över Söderhamns inre skärgård..strax efter Stugsund kan jag tro ;)
Klar

Jamendåså. tackar jag för mig den här gången ;)
Ha de gott



Inga kommentarer: