torsdag 19 januari 2012

En bild / tusen ord
inte i detta fall..men några kanske !?

flowerpowerfåglar

Denna tavla hade en början som ett test med
   utspädd akryl på en svart botten.

Hittade sedan dessa varelser i röran av färg och 
insåg att det kunde ju bli något.

Ibland är det häftigt när motiven dyker upp och
kan bara undra lite över : Vart i min
hjärna finns lagret till fler sådana bilder ?

Kanske kan föra över på ett USB och
lägga ut direkt på Bloggen...

Hur som haver..börjar med en större variant av denna..har grunden klar 
Återkommer om detta ;)
-----

flowerpowerfåglar vid frukostbordet :

- Vad tänkte du hitta på idag då ?
- Tror jag tar å blommar ut !
- Jaha, det låter sjyst !
-Mhmm..har ju just inget annat för mig !
-----
Kommunikation :

- Gumman !!... Nu har jag kommit ut ur garderoben !
- Nääää.. Vafan säger du..efter alla dessa underbara år..hur kunde du, mot mig.. ???
- Vadååå..ja sa ju Nyss att jag skulle hämta reflexvästen..ska vi gå en sväng eller ???...jisses !!
-  Tror inte riktigt jag orkar......
-----






1 kommentar:

Anitha Östlund Meijer sa...

Det verkar som om min hjärna är likadan. Bilder, sångtexter, fotokompositioner och text flödar in dag som natt utan att jag kan stänga av.
Underbart liv som jag älskar djupt och innerligt.
Gillar dina fåglar och är nyfiken på var det slutar.
Trevlig helg
Kram