söndag 6 november 2011

..RANCHEN..

..Putsrent..

Det här stället kanske inte är det största slott ni sett
men det är här vi huserar och trivs.

Har upptäckt en ny förmåga hos mig som kallas Framförhållning,
hur gick det till?

Kan kanske bero på att jag försöker minimera knastrande i skallen situationer. 
ex. när saker ligger under snön när man behöver dem.
när saker ruttnat färdigt " ordentligt " när de hittas, 
så inköpslistan blir onödigt lång till våren.


Saken är den att nu har jag städat gården, fått upp motorvärmarestolpe
 med tillbehörande adapter ( rätt sådan ) inköpt på Ö.B..
Hurra, eltejpsfixardagarna är över
Tror jag ska slänga ståltråden, men det är väl att utmana ödet.

Astilbe

Fick ju också den något briljanta idèn att flytta den rosa astilben till framsidan,
tror dom kommer att göra sig med klättrande Kaprifol.

..Kaprifol..

Sitter nu här med lite förundrad uppsyn, men kan ju bara utbrista: 

 Det är fan inte illa av en något slö "gubbe" på marma..

..Hadegött så länge..






1 kommentar:

pipan sa...

Det kommer att bli jättefint hos dig till våren. Nu måste nog jag dra mig hemåt för att kontrollera att inget ligger och "ruttnar färdigt" hos mig i vinter. Det är skönt att bli inspirerad, det blir så mkt skojsigare att jobba själv då. Puss å kram// Din<3