fredag 18 november 2011

SÖDERHAMNS NAIVISTER

Det finns som någon sagt två typer av drömmare.

Den som drömmer sig bort ifrån verkligheten
och den som drömmer för att förverkliga verkligheten.

Jaha..och vilken av dessa tillhör jag då själv
kan Jag undra....Bägge skulle Jag tro

Hur som haver... är i starten av att bilda en konstnärs grupp
som i huvudsak KAN bestå av "hängivna" naivt skapande personer.
Som rimligen kan kallas
SÖDERHAMNS NAIVISTER

Det kan man ju kalla: Förverkliga verkligheten

Tanken är:
En fristående grupp. som arbetar självständigt och tillsammans i olika projekt,
kan vara att dela på hyra för en atelje, söka olika projektbidrag
 och naturligtvis ställa ut våra saker tillsammans.
Huvudtemat för mig i detta är, dela nöjet med att måla.... med andra.


Har DU ett intresse av att vara delaktig i en sådan grupp ?

Kontakta mig 
info. finns i Bloggen

Ha de fint så länge
Mats 







2 kommentarer:

pipan sa...

Wow, kanon!

Anitha Östlund Meijer sa...

Kanonide´.
Jag kan göra reklam för dina alster på min hemsida om du vill?
Du kan kika in på www.anithaostlund.se
Isådanafall gör jag en sida med bara dina målningar, och länkar till dig.
Mitt skrivande går galant, och jag får nog mycket att stå i när boken kommer ut eftersom den innehåller sådant som det aldrig talas om.
Du får manuset då det blir klart.