söndag 6 november 2011

Nystart inför vinter tider..

Går hårt ut med drömmen om en egen häst..

Har sedan ridturen som jag fick i 30 års gåva varit sugen på att ha möjlighet att ha en egen häst..
Turen som mina bröder bjöd mig på utspelades i Sälens fjällvärld och var en upplevelse som satte sina spår.

Hoppandes över stock å sten, galopperande på ljungbeklädda fjällsidor och krubb över öppen eld...Cowboy style you no...

Hästen jag red på ( Lappen ) var en trygg nordsvensk som var otroligt lugn och erfaren.
..Tok sa tok, här ska styras..  Resultat; Lappen skavde mot varenda björkusling han kunde hitta så mina knän fick sig en ordentlig körare..Jag "styrde" inget mer ;)
------------

Sitter nuförtiden och kollar på Varmblod på säljsight och hittar naturligtvis Många fina hästar..

Men när jag ser en sådan här kille blir det nästan för mycket...hade jag tid, pengar och plats blev han ju min..

nu får han säkert det bra hos någon annan men det sliter i hjärtat

Låter säkert som småflickorna i Min häst men det skiter jag i ;)

Här är han också :)

Inga kommentarer: