lördag 19 november 2011

Arbete pågår

Bygger vidare

Nya detaljer finner sin plats.

Söderhamn är enligt mig en idyll som förtjänar att avbildas,
förvisso har det väl i stor utsträckning redan skett
men här är en ny variant på gång.


Moa af Söderhamn

Denna målning är tänkt att visa de bitar av vår stad som Jag lite
mer uppskattar, havet som sträcker sig ända upp till våra boningar,
våra vackra kyrkor där trevliga vänner finner ro och
parker med otrolig blomsterprakt.



Härligt är att ha de stora skogarna som ramar in vår stad,
skapar trygghet och lugn.

Detaljerna väljer jag att hitta både i nutid och som barndomsminnen.
Ok..jobbar vidare

ha de ;)





1 kommentar:

Anitha Östlund Meijer sa...

Gillar massor! Jag har rivit hundkojan idag, och fått mail från tidningen m-magasin som ägs av härliga Amelia Adamo. De vill eventuellt skriva om min bok PAPPERSSKÄRVOR. jag skall skicka ett ex till dem. Gissa om jag blev glad?
Nu sitter vi allihop i soffan och tittar på scoobydoo i väntan på att tv-programmet Så mycket bättre skall starta. Idag är det nämligen min stora favorit Lena Phlipsson som skall få sina sånger sjungna.
Sedan...drar jag mig tillbaka till mitt lilla krypin och skriver på min bok.
ha en trevlig kväll.
Kram